יום רביעי, 9 באוגוסט 2017

יעוץ זוגי – למי זה מתאים?

זוגות רבים נוטים לחשוב שיעוץ זוגי הוא מוצא אחרון כאשר הזוגיות נקלעת למשבר, ושזוהי הדרך לשקם את מערכת היחסים בעקבות טלטלות שונות, אבל האמת היא שיעוץ זוגי יכול לעזור עוד הרבה קודם לכן. במקום להתחיל בטיפול רגע לפני פרידה, ניתן ואף כדאי לפנות ליעוץ כדי להתמודד עם קשיים נקודתיים, עם מצוקות ועם אתגרים אשר משפיעים או עשויים להשפיע על חיי הזוגיות.

מכירים בקיומה של בעיה


יעוץ זוגי הוא בהחלט הצהרת כוונות והודאה של בני הזוג בכך שקיימת בעיה או שהתעוררה סיטואציה אשר עשויה להשפיע על מערכת היחסים, על התקשורת האישית ועל חיי המשפחה בכלל. חשוב לזכור שגם לאחר שהצלחתם לבנות זוגיות יפה וטובה המבוססת על אהבה ואמון ועל כוונות משותפות להקים משפחה ובית, בעיות עשויות לצוץ באופן טבעי והגיוני. כך, למרות האושר והאהבה בחיי הנישואין, הקשיים עדיין קיימים ואיתם יש להתמודד. הרי גם לצד הטוב יש מפעם לפעם נקודות קשות יותר. רגשות של כעס ואכזבה עשויים להופיע אצל כל אחד מבני הזוג, וחוסר היכולת לתקשר או להתמודד עם רגשות אלה עשוי לגדול ולצמוח לכדי בעיה גדולה וממשית עוד יותר. הזמן לעצור הוא כשכדור השלג עדיין קטן, ולא כשהוא מגיע לנקודה שבה המאבק קשה עוד יותר, ואחת הדרכים הטובות ביותר להתמודד עם הקושי היא הדרך של יעוץ זוגי.
מצבים שבהם יעוץ זוגי יכול לסייע

ישנם לא מעט מצבים שבהם קבלת יעוץ זוגי היא חיונית לחיזוק הקשר ולמניעת התפוררותו. שינויים במבנה המשפחתי הם דוגמה טובה למצב שכזה, שכן כניסתו של ילד ראשון (או חדש) למשפחה עשויה להוביל לטלטלה של ממש בתא המשפחתי, ועם הטלטלה הזו חשוב לדעת להתמודד. התרחבות המשפחה מובילה לקשיים רגשיים, לשינויים בהתנהלות היומיומית ולשורה ארוכה של שינויים שחשוב להכיר בהם ולעמוד מולם בגאון. לצד מצב קיצון זה, שבו הבית כולו עובר שינוי גדול, ישנם מצבים נוספים שבהם יעוץ זוגי יכול לעזור לכם:
  • כאשר ישנה מריבה חוזרת על נושא מסוים, ואתם נקלעים למערבולת שאינכם יודעים כיצד לצאת ממנה
  • כאשר ישנו "קצר" בתקשורת או כאשר אתם מתקשים להביע רגשות של כעס, תסכול או אכזבה, או כאשר הצד השני אינו מבין את קיומם של רגשות אלה
  • כאשר ישנה התמודדות או בעיה מול המשפחה המורחבת, אשר משפיעה (או עשויה להשפיע) גם על מערכת היחסים הזוגית
  • כאשר הקשר הזוגי נמצא בסכנת פירוק ואתם מעוניינים לנסות למנוע גירושין

יעוץ זוגי – למה חשוב לשים לב?


בחירתו של מטפל מקצועי ומנוסה לצורך יעוץ זוגי היא בחירה חשובה שיש לבצע בקפידה רבה. למעשה, ישנן כיום טכניקות טיפול שונות ומגוונות כך שכל זוג יוכל לבחור בשיטה המתאימה לו ביותר. השיטה הנפוצה ביותר היא השיטה הפסיכו-דינמית, שכוללת זיהוי של דפוסי התקשורת של כל אחד מבני הזוג ובחינת הדרך שבה הם בוחרים להתמודד עם קשיים ועם אתגרים. מאחר וישנם נושאים רבים המשפיעים על מערכת היחסים – לרבות סוגיות הקשורות לכסף, לבית, לחיי המין או לגידול הילדים – ההתמודדות הזוגית היא חשובה ויעוץ מקצועי בשיטה הזו יעזור לכם לבחון את דרכי ההתמודדות שלכם, לזהות את המקורות שלהן ולצבור כלים חדשים שיעזרו לכם לקבל החלטות נכונות וטובות.
הזמן הנדרש לצורך יעוץ זוגי

עוד בטרם גיבשתם החלטה האם לפנות לקבלת יעוץ זוגי ומי הוא המטפל המתאים לכם, אתם בוודאי שואלים את עצמכם כמה זמן זה צפוי לקחת. השאלה הזו מובנת בהחלט, שהרי כולנו שואפים לראות את נקודת הסיום ולהאמין שנגיע אליה בהקדם האפשרי כשאנחנו מאושרים ושלמים. אלא שהתהליך הנדרש עבורכם בוודאי שונה מהתהליך שיעברו בני זוג אחרים, כך שאין לאיש יכולת לקבוע מראש כמה זמן זה ייקח. באופן כללי יידרשו מספר שבועות (12-15 שבועות בממוצע) אבל גם זמן מוערך זה עשוי להשתנות משמעותית בהתאם למידת המחויבות שלכם לתהליך, בהתאם להתמודדות עם נושאים שונים ובהתאם לקצב האישי של אחד מכם.
יעוץ זוגי – למי זה מתאים? יעוץ זוגי – למי זה מתאים? Reviewed by - on אוגוסט 09, 2017 Rating: 5