יום שישי, 11 באוגוסט 2017

איך מתמודדים עם משבר בזוגיות?

זוגות רבים מתמודדים מפעם לפעם עם משבר בזוגיות, והאופן שבו הם מתנהלים בתוך משבר זה משפיע רבות על חוזקה של מערכת היחסים – או דווקא על חולשתה. שינויים שונים ואירועים חיצוניים עשויים להוביל למשבר בזוגיות, החל מבגידה או משבר באמון, דרך התמודדות עם מחלה קשה ועד לשינויים הקשורים במעבר דירה, החלפת מקום עבודה או לידתו של ילד חדש. גם כאשר הילדים גדלים ויוצאים מהבית או כאשר מופיעות בעיות כלכליות, משבר בזוגיות עשוי לצוץ ולהוביל לתחושה מסוימת של חוסר יציבות, לטלטול ולפגיעה בביטחון ובערך העצמי של כל אחד מבני הזוג בנפרד, וביחד. אם גם אתם מתמודדים עם משבר בזוגיות אתם בוודאי תוהים איך ניתן להתגבר עליו ואיך אפשר להמשיך הלאה מחוזקים יותר, במקום להיפרד ולסיים את הקשר בתחושה קשה.

כלים שיעזרו לכם להתגבר על המשבר


רגע לפני שאתם מרימים ידיים ומכריזים שהמשבר הנוכחי הוא הקש ששבר את גב הגמל, עצרו וקחו נשימה עמוקה. לא כל משבר בזוגיות מוביל לגירושין, וגם המשברים החריפים ביותר יכולים להיפתר אם הם מנוהלים כראוי. החליטו שאתם רוצים להמשיך ולהיאבק על מערכת היחסים שבניתם בעמל רב, גייסו את הכוחות הטמונים בכם ופנו גם לקבלת טיפול זוגי וייעוץ מקצועי. זה בסדר גמור לדבר עם חברים ולהתייעץ, זוהי בדיוק הסיבה שלשמה הם קיימים. גם אם אתם עדיין לא בטוחים שאתם מוכנים לטיפול זוגי משותף, פגישת ייעוץ עם מטפל מוסמך יכולה לעזור ולבחון את החלופות הקיימות באופן רציונלי. אל תמהרו לקבל החלטות פזיזות הקשורות לעתיד מערכת היחסים ואל תהיו פזיזים. כפי שלא תרצו שבן או בת הזוג יפעלו מהר וללא מחשבה, כך פעלו גם אתם.

השקיעו את כל מה שיש בכם


בין אם אתם בוחרים באפשרות של טיפול זוגי ובין אם אתם מאמינים שאתם יכולים להתגבר על זה לבד, כדי לשקם את מערכת היחסים חשוב שתגייסו את כל האנרגיות שיש לכם ותפעלו כדי להציל את הקשר. זה הזמן להשקיע, וכן, גם יעוץ מקצועי יעזור לכם לעשות את זה כמו שצריך. סביר להניח שכדי להגיע למערכת היחסים שבניתם יחד נדרשתם להשקיע לא מעט זמן ומאמץ, וגם עכשיו כשמתגלים סדקים או צצות בעיות, עליכם למצוא את אותם הכוחות כדי לשמר את מה שעבדתם בשבילו. זוגיות היא דבר נפלא ומבורך, אבל כדי ליהנות מפירותיה צריך להמשיך ולהשקות אותה ללא הרף.
הכי חשוב – לא לאבד את התקווה

מאחורי מערכת היחסים שלכם יש בוודאי קרקע טובה אשר אפשרה את בניית הקשר מלכתחילה. אם אתם מתמודדים כעת עם משבר בזוגיות, חשוב שתזכרו את זה ושתמשיכו להאמין שגם מהסיטואציה הזו תוכלו לצאת בראש מורם. ההחלטה לחשוב חיובי היא כולה שלכם, ואם תעשו את זה יהיה לכם יחסית קל יותר להתמודד עם האתגר שעל הפרק. שוב, ייעוץ אישי או זוגי יעזרו לכם להתחזק, לגבש תכנית פעולה ברורה ולאסוף כלים שיעזרו להתמודד ולשקם. זהו בוודאי לא הזמן להתנגח או להמשיך להזין את הבעיה הקיימת, אלא להיפך. זה הזמן לחזק גם את הצד השני ולהפגין נכונות ורצון אמיתי לחולל שינוי. ככל שתהיו סבלניים ותאפשרו גם לצד השני להתמודד ולהירגע, כך תוכלו לרכך ולהתרכך, להבין ולהיות מובנים. בשביל טנגו צריך שניים, אבל גם מדריך מקצועי שיעמוד מהצד יוכל לספק את התמיכה הדרושה כדי שתוכלו להמשיך לרקוד יחד, לתמוך ולהמשיך קדימה כזוג מגובש וחזק הרבה יותר.
   


איך מתמודדים עם משבר בזוגיות? איך מתמודדים עם משבר בזוגיות? Reviewed by - on אוגוסט 11, 2017 Rating: 5